Corporate Identity en Web Development

SERVICE CONTROLS

In samenwerking met Service Controls is er een nieuwe brand identity ontwikkeld voor de organisatie, alsmede een website (inclusief klantenportaal). 

Uitdaging

De uitdaging was het ontwikkelen van een merkidentiteit voor de organisatie. De merkidentiteit en huisstijl moesten enerzijds fris, duurzaamheid en ambitie uitstralen. Aan de andere kant moest de relatie, tot moederbedrijf Blanken Controls, herkenbaar blijven.

Het resultaat is een herkenbaar logo dat toch nét even anders is. De huisstijl is duidelijk en no-nonsense. Naast een diepe integratie van de huisstijl in de organisatie is er ook een website met klantenportaal ontwikkeld, om zo de nieuwe merkidentiteit digitaal leven in te roepen.

Identiteit

Het logo van Service Controls is een variant op dat van moederbedrijf Blanken Controls. Op de manier wordt de relatie tot Blanken Controls gewaarborgd en heeft het een subtiele moderne inslag. De huisstijl met frisse kleuren en veel groen weerspiegelen het jonge en duurzame karakter van de organisatie.  

Naast de oplevering van logo’s, beeldmerken, briefpapier en visitekaarten, zijn ook de offertes, facturen en andere procesdocumentatie (CRM-pakket) meegenomen met de integratie.

service controls stationary

Website

Naast dat alles fris oogt, moet het natuurlijk ook fijn werken. De website moest aan de ene kant indrukwekkend zijn en aan de andere kant, lichtgewicht en responsive zijn. Dankzij content optimalisatie en caching is de website snel en gebruiksvriendelijk.  

Het doel van de website is profileren; de klant bekend maken met het karakter van Service Controls. Om de vindbaarheid te optimaliseren, heeft er een nauwkeurige zoekmachine-optimalisatie plaatsgevonden. 

driedimensionaal

Er is gebruik gemaakt van 3d-modelling om de website van eigenzinnige en unieke content te voorzien. Met behulp van deze modellen zijn afbeeldingen en animaties ontworpen om zo de interactie met de gebruiker te optimaliseren. 

Klantenportal

Omdat Service Controls veel onderhoud en service verleent, heeft het te maken met logboeken en inspectierapporten voor klanten. 

In samenwerking met de organisatie is daarom een klantenportaal gebouwd waarmee deze documenten gedeeld en gedownload kunnen worden. Zo zijn deze altijd actueel en toegankelijk voor de klant. Extra service van Service Controls.

Andere projecten

Koffie drinken?

Gewoon een vraag stellen mag natuurlijk ook.

DOLF

  • info@dolftiemensmedia.nl
  • +316 5121 4765
  • Oosterlaan 38A
    7322 HJ Apeldoorn